In till Kalmar igen

Idag ska jag in till Kalmar igen och hjälpa till med deras juniorverksamhet. Jag hoppas bara att det kommer lite mer folk, för Kalmar SK's skull så deras hårda arbete lönar sig. Skulle ju vara tråkigt annars, man blir ju så himla besviken.

Men allvarligt, var har alla schackspelande barn/ungdomar tagit vägen!?!?! När jag började för 5 år sen så var vi ungefär 20 st, efter bara ett år var vi nere på 10. Nu är det bara jag kvar från "det gamla gänget". Det är ju helt sjukt. Sitter alla bara vid datorn idag eller? Man måste väl se till att göra något annat också?
Jaja, jag tycker bara att det är riktigt konstigt att det ska vara så svårt just här i Kalmar. Det finns ju hur mycket barn som helst, men inga som vill spela schack.

Jag ska nog se till att det kommer igång igen, hur vet jag inte men det ska gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0