Lite allt möjligt

Idag har jag spenderat dagen på att lägga in gamla partier från Skol-SM 2007. Mycket intressant faktiskt! Kan ju inte säga att det är några speciellt bra partier, så man har ju utvecklats en hel del på 1½ år. Det är ju alltid roligt iallafall.
I mina partier har jag märkt att jag kommer bra ut i öppningen, men sedan börjar jag klanta mig. Det syns tydligt i alla partierna att jag har det svårt efter de första 5-10 dragen. Det har jag ju faktiskt fortfarande, kanske dags att man tar tag i det nu?
Blir tyvärr inget SM för mig i år ändå. :( Ekonomin tillåter inte riktigt det, det är ju GANSKA dyrt att bo på hotell i en vecka. Får nöja mig med att åka på Växjöspelen istället, men det är ju också kul! Tänkte nog vara med som både junior och vuxen då!
Får se om man kan åka på Rödeby Open sen senare i sommar också, skulle ju åkt förra året, men kunde inte ta mig dit. Blir svårt att spela då, hehe...

Kan väl passa på att informera lite om Uteschacket i sommar också!
30års-jubileum i år! Verkligen jätteskoj och jag hoppas att det kan hålla på i minst lika många år till!
Turneringen kommer äga rum Lördagen den 22 augusti, så det är lika bra att ni skriver in det i kalendern på en gång! Mer information kommer senare under sommaren, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: roger_

Hej Johanna!



Vilken fin blogg. Lycka till med Schackpinglorna! Det behövs verkligen fler tjejer som spelar schack. Hade jag haft pengar hade jag gärna sponsrat ditt projekt!



MVH Roger Persson



(En av "schackgubbarna" på SchackOnline)

2009-06-02 @ 15:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0