Snart jul!

Jaha, nu börjar vi då närma oss jul och det blir inte mycket tid till schack. Har just konstaterat för mig själv att jag inte kommer spela något närschack förrän mitten/slutet av januari. Skandal! är det enda jag har att säga om detta.

Idag när jag skulle in och handla mina julklappar (nej, jag hade inte köpt en enda julklapp) kunde jag inte hitta min plånbok. Det blev att sms:a både Micke och Albin. Var lite orolig där ett tag för att jag hade tappat den, men mycket riktigt så låg den i bilen. *pust*
Ja, så kan det gå när man kommer hem sent en natt och knappt inte sovit på några dar, men det gick ju bra till slut ändå!

Satt och löste lite kombinationer igår kväll, gick fruktansvärt dåligt. Tror inte man ska försöka sig på det när man är trött, det blir bara skit ändå. Ganska trevlig bok annars som jag lånat från Lasse "My Daily Exercise" av Heinz Brunthaler. Ganska blandade problem, allt från endragsmatter till annat knep och knåp.

Mikael har ju lovat att jag ska få låna hans draken-bok också, för jag har ju spelat riktigt uselt som svart i den senaste tiden. Hoppas bara han håller sitt löfte och att han även kan ge mig min plånbok, helst utan att ha plundrat den innan.

Nehe, nu ska jag snart gå och lägga mig. Får väl göra ett nytt försök med lite kombinationer, vi får väl se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0