Gott Nytt År!

Ännu ett år har gått och det har varit ett år med mycket motgångar. Men det har också varit ett underbart år!
Jag har lärt känna så mycket trevliga människor som verkligen gjort detta till ett bra år.

Jag som schackspelare har utvecklats väldigt mycket. Jag har engagerat mig väldigt mycket i arbetet i min klubb i år och jag tycker att det gått bra. Vi har lyckats få igång en liten juniorverksamhet, vilket absolut är det viktigaste för alla föreningar. På ett år har jag växt otroligt mycket som person, och jag vill passa på att tacka alla i min närhet för detta.

Tänkte passa på att berätta lite om några personer här i Kalmar-trakten som jag tycker gör ett fantastiskt arbete för svenskt schack.

Jag börjar med Mikael Ohlsson, Kalmar SK. Han har, med sitt engagemang och sin positiva inställning fått många barn intresserade av schack. Han höll på med Schack4:n och han har slitit länge för att få igång en juniorverksamhet i sin klubb. Han borde uppmärksammas mer för han gör ett helt fantastiskt arbete, och har bl.a hjälpt mig med lite slutspelsträning nu i höst! ;) Sluta inte med det du gör Micke, för det betyder mycket för schack i Kalmar, Småland och Sverige.

Tvåa blir Göte Nissinen, Emmaboda SS. Han spelar även med Kalmar SK och det är han och Micke Ohlsson som är de drivande krafterna i den klubben. Han är en väldigt duktig juniorledare, pedagogisk, kunnig och väldigt trevlig! Han försökte, tillsammans med Micke, att få en nystart på Kalmar SK's juniorverksamhet. Även om det kanske inte gick så bra den här gången så gör det ingenting. Det är bara att ta nya tag och försöka igen, och det vet jag att de kommer göra. Ovärderlig för Kalmar SK:s juniorverksamhet.

Nästa blir Palle Johansson, SK Framåt. Jag har skrivit om honom tidigare så det blir bara lite kort nu. Han är juniorledare, kassör och vår lilla hustomte i klubben. Han fixar allt mellan himmel och jord och har även blivit uppmärksammad av Sveriges Schackförbund för sitt arbete. Trevlig man med ett glatt humör som alltid ställer upp, en riktig lagspelare!

Det är väl egentligen dem som jag tycker gjort det där "lilla extra". Fantastiska killar som håller igång klubbschacket här i Kalmar. 




Tack alla som gjort 2009 till ett toppenår!
Några är:
                                                                
Ovanstående
"Malmö Open-gänget"
Alla SchackPinglor
Alla medlemmar i SK Framåt

GOTT NYTT ÅR! // Johanna Lundström


Kommentarer
Postat av: Anonym

GOTT NYTT 2010=)

2010-01-03 @ 15:08:02
Postat av: Stefan Sjöblom

Alltid lika trevligt att läsa din, Johanna.



Även jag måste ställa mig i samma kö och hylla Mikael Ohlsson.



Att få barn till schackklubb är väl ingen sport - det är bara att muta med godis! (Om du inte prövat, så testa! En godis per unge efter avslutad kväll = succé)



Men Micke har lyckats få barnen intresserade av schack, utan godis, och därför ska han ha den uppmuntran av oss andra, som inte gör ett skit eller handtag för att hjälpa honom. (Japp, det sista var en pik. Tog du (=bloggläsare) åt dig av kritiken? Bra, då vet jag att budskapet gått fram!)



Kul att se att Göte N är tillbaka i Småland. Har bara vunnit mot honom en enda gång och det var på tid, så det gills inte.

Jag träffade Göte, då han spelade för Uppsala, i Stockholm och när SM gick där. Jag frågade kort och enkelt efter ett försvar mot fransk om man spelar vit. Göte rekommenderade "kunkgsindiskt" (tror jag att det heter). I de sista vibrerande sekunderna innan start av SM så lärde mig Göte grunddragen i, vad jag förmodar är, Kungsindiskt. Det slutade med att jag plockade hem en bronsplakett i SM. Tack Göte!



Jag såg någonstans att dr Jan Feldreich är tillbaka och trampar på Kalmar-jord efter sitt snedsprång till Emmaboda. Lär han lite slutspelsteori, Johanna, det kan han behöva.

2010-01-16 @ 23:38:53
URL: http://www.skkamraterna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0