Schackproblem



Vit drag och gör schackmatt i 8 drag

Kommentarer
Postat av: farbror

Snyggt!



En klassiker!

2009-08-03 @ 10:21:28
URL: http://farbrortheguru.blogspot.com/
Postat av: Tobias

Blott för en nybörjare är kvävmatten något som får hjärtat att slå ett extra slag. Ja, jag har sett den förut. Inte kvävmatten alltså. Och enda frågan jag ställer mig är vad är det för jubelidiot som spelade svart? Detta problem är blaha blaha. Mest en massa zick zack, smack smack å sen ner med tornet för att ta bort svarts dam blä va tråkigt problem.

2009-08-12 @ 17:40:18
Postat av: Anders

Helt ok problem. Kvävmatten var i och för sig det första jag kom att tänka på men avlänkningen av damen gav problemet en extra dimension. För övrigt, skulle jag lyckas med en kvävmatt i ett riktigt parti skulle definintivt mitt hjärta dunka lite snabbare. Just p g a avlänkningen av damen tycker jag inte svart behöver klassas som idiot (gillar överhuvudtaget inte att kalla folk idioter), undra hur många som skulle se kombinationen om den uppkom i en tidsnöd?

2009-10-29 @ 15:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0