Lite allt möjligt

Igår var det schackträning med barnen i Lindsdal. Vi var väl nästan 10 st och då var ändå inte "stammisarna" där, inte nån av dem! Sen kom jag på att jag skulle maila en av schackmammorna så det var antagligen därför hennes dotter inte var där, hm. Jaja, det ska jag fixa nu på en gång!

Efter blev jag fruktansvärt frustrerad på KLT och Lindsdal och ville bara därifrån, jag hatar bussar! Blev en kort visit hos Micke och sen vidare till Pipes och uppladdning inför seriematchen!
Sex pers blev vi till slut, jag, Emil (som gick fel och stod och väntade på oss utanför Lilla Puben, väldigt roligt hade jag åt detta), Björn, Mats, Kalle och Palle J. Här gick diskussionerna från schack till fotboll till arbete och annat mellan himmel och jord. Framåt 8-tiden visade Kalle hur roligt man kan ha med en enkrona, Emil blev fast direkt. Det var något totalt meningslöst "spel" när man skulle fösa en enkrona över ett bord och försöka på den att hamna precis på kanten av bordet. Om man lyckades med det (det gjorde dom två gånger på drygt 30 min) skulle man sedan flippa upp myntet och försöka fånga det i samma hand. Om man klarade det skulle man sen hålla myntet på ett speciellt sätt och försöka skjuta den genom ett "mål". Matchen slutade 0-0

Vi hade iallafall väldigt trevligt som vanligt!

Jag spelar svart på sjunde bordet på söndag, så kanske att jag får vara med. Man vet ju aldrig! Vi har iallafall ett bra lag, Lasse S Rickard Björn Emil Janne Kalle Johanna Palle J. Jag hoppas det ska gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0