Sådär lagom kritiskt

Jag har precis suttit och tittat på Verksamhetsberättelsen för SK Framåt för år 2008. Där står en del intressanta saker som jag tänkte ta upp:

"Att budgeten inte kunnat hållas 2008 beror till största delen att vi inte varit med på tillräckligt många loppisförsäljningar, vilket i sin tur beror på att vi varit för få som engagerat oss i loppisverksamheten. Ska den fungera måste alla vara med och skänka föremål och ställa upp vid försäljningarna."

I år har vi inte stått på en enda loppis! Bara för att vi kommer sänka på utgifterna betyder inte det att vi inte ska försöka få in pengar på annat sätt. Jag tycker det är ganska tråkigt. Jag vet att jag föreslog på årsmötet att vi skulle sälja lotter också. Hände det något med det? Jag skaffade fram informationen, det diskuterades, men inget hände. Lite smått trött börjar jag bli på detta.

"Sen har vi också blivit av med några sponsorer. Även där behöver klubbens medlemmar engagera sig mer."

Har det hänt något på denna fronten eller? Jag fattar ingenting. Står ALLT i klubben helt stilla eller. Styrelsemötena är alldeles för sällan nu för tiden också. När ska man kunna diskutera sånt här egentligen?

"När det gäller juniorverksamheten behöver vi nyrekrytera spelare under 2009 för att säkra återväxten på ungdomssidan."

Jag har försökt! Det ska då gudarna veta att jag gjort! Jag var ute i skolorna, men fick nästan ingen respons alls. Nu har vi ju då ÄNTLIGEN satt igång på Lindsdalsskolan, och jag hoppas verkligen vi kommer fortsätta med det. Känns som det går lite trögt för tillfället. Det tråkiga är att vi har ingen "ordentlig" juniorledare längre. Eftersom Lasse Svensson la av på obestämd tid med juniorträningen så har vi ingen ledare. Vart ska de juniorer som blir för duktiga för oss ta vägen? Vi måste komma på något!
(Måste bara tillägga att jag är faktiskt själv fortfarande junior och det är skittråkigt att inte ha någon juniorledare att diskutera saker med)

Alltså, mycket prat men lite action!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0