Johanna Lundström - Pekka Suonpää


Kommentarer
Postat av: John

Har tänkt kommentera partiet längt länge nu, har ju tjatat om mer partier.



Det är ett fint parti men det kan omöjligt vara korrekt, känns som om han har många fina möjligheter att komma ur utan problem.

När han spelar Da5 kan han inte spela ... c4, Lf5 Lxf5, Dxf5 och Sg6? Då känns det som om han har bra spel.

Vad händer efter Txe6 fxe6?

Varför spelar han cxd4 och inte dxe4?

Varför spelar du Te1 och inte Sxf6? och sen har du väl 2 pjäser för ett torn plus lite bönder.



Jag har inte räknat igenom allt men det känns som om något av de dragen är tveksamt.

2009-11-20 @ 18:55:37
Postat av: Johanna

Txe6 är förlust för mig, jag står uselt efter det. Räknade lite slarvigt och kände att jag var tvungen att hitta på något. Hade dåligt med tid till slut också, så jag chansade... Det fanns många bättre drag än de jag gjorde, hade bl.a bättre matthot än de jag utförde... Jaja, så går det ibland, lite flyt ska man ju ha

2009-11-20 @ 21:39:36
Postat av: John

Ok, men byter man av i frankst får man räkna med att straffas.

2009-11-21 @ 08:25:53
Postat av: Johanna

Hahaha, men avbytesvarianten=remi

2009-11-21 @ 20:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0