Engagemang, entusiasm och vilja

Läste ett gammal, mycket tråkigt inlägg från den gamla bloggen idag. Förde fram många jobbiga känslor, sådana jag försökt förtränga. Det stod allt möjligt där, allt jag förut lände och fortfarande känner idag. Det är inte konstigt om folk tycker jag är sur och kanske till och med aggressiv, men det är en del av mig. Jag har varit igenom så mycket i mitt liv och jag behöver inte mer kritik. Det här är en del av mig själv som jag jobbar med, snälla, ha överseende och tänk en gång extra innan du säger något.
Schack gav mig glädje och det var en ren lycka att gå till klubblokalen varje vecka. Så känner jag inte riktigt idag. Speciellt inte när situtationen i klubben är som den är.
Missförstå mig inte nu! Jag älskar schack, jag älskar SK Framåt och skulle aldrig kunna tänka mig att spela någon annanstans, men det är något som är fel. Det känns som om något saknas, något har försvunnit ur nästan alla...
Engagemanget, entusiasmen och framför allt viljan att föra denna klubben framåt. Är det inte egentligen precis det som klubben står för? Framåt. Glöm det förflutna och blicka mot framtiden. Lev inte kvar i gammalt groll och motgångar utan försök att se nya möjligheter.
Endast så kan vi nå nya framgångar.
Det är just detta engagemang som börjat blekna i mig. Lågan, som förr brann så starkt har nu börjat falna.

Snälla! Stanna inte upp, utan hjälp oss att skapa en framtid för SK Framåt och svenskt schack. Ni alla eldsjälar där ute, ni är ovärderliga, ni är stommen i svenskt schack och allt föreningsliv. Sluta aldrig med det ni gör utan fortsätt att lära ut och inspirera.


Jag vill idag rikta ett speciellt tack mot Paul Johansson i SK Framåt. Du driver klubben. Du gör allt och lite till, men begär aldrig något i gengäld. Du gör så mycket mer än att vara kassör och lära ut schack på fredagarna. Du är en positiv kraft i klubben som aldrig ger upp och alltid står kvar i medgång och motgång.
Tack Paul för att du inspirerar, i alla fall mig, men säkert många andra också. Du är precis en sådan eldsjäl som håller svenskt föreningsliv igång. Du är en av de där ovärderliga, tack.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Hej Johanna!



Kan du maila mig? Jag har ett par frågor jag inte vill ta här.

2009-11-03 @ 08:17:02
Postat av: Palle

Tack johanna!Det värmer extra i ett bultande schackhjärta att få läsa det du skrivit. Jag får så mycket tillbaka de gånger jag träffar schackvänner i klubben och utanför klubben. Många gånger glömmer vi alla att påminna varandra om allt positivt... nu har du laddat mir´tt batteri iaf ;)

Du är guld Johanna! Glöm inte det!!

2009-11-03 @ 14:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0