Tung förlust

Ja, det var en riktigt tung förlust idag. 3½-4½ mot Rödeby II var ju inte alls vad vi väntat oss precis. Dock var vi inställda på att de kunde komma med ett bra lag, men att det skulle bli så bra för dom kom som en liten överraskning.
I våra tidigare matcher har vi ju liksom tagit greppet om matchen från början, så blev det inte idag. Trots väldigt jämn rating over all bland borden så stod vi sämre nästan direkt på flera av dem.
Janne stod sämre, Kalle satte bort pjäs helt utan vidare och Rickard vet jag inte vad han gjorde. Det gick från att vara lugnt till total katastrof och det kom rätt oväntat.
Kalle gav upp, Rickard gav upp och Janne gnetade på men stod alldeles för dåligt. Som tur var spelade Emil, som vanligt, otroligt bra och han vann till slut. Strax innan kunde även Palle J skriva in en etta i protokollet efter att han fått sätta schack och matt på sin motståndare. Lasse spelade remi

Något senare börjar det se riktigt illa ut för mig. Jag hamnar bara sämre och sämre, hittar motspel men sätter bort mig i tidsnöden (och efter det). På något konstigt sätt lyckas jag dock få remi, då ligger jag under med Torn+bonde mot Dam, + lite andra bönder. Jag står på stentorsk, men min motståndare klarar inte att hitta vinstvägen och det blir remi.
Strax innan hade även Björn gnetat till sig en remi, trots dålig tid men, av vad jag såg, en rätt bra ställning.

Tyvärr så räckte det ju alltså inte enda fram idag, lite snöpplig förlust. Men så kan det gå ibland, nästa match blir borta mot en av favoriterna, Öland. 

Bara att bita ihop och komma igen nu!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0