Rond 2 Vårturneringen

Igår spelade jag vit mot Nils-Egon Göljén. En sicilianare fick det bli Den här gången vann jag ovanligt enkelt, trots fruktansvärd ställning i början, då min dam hamnade på f1 och jag kunde inte rockera åt något håll. Efter det bytte han av min sämsta pjäs mot sin bästa (en grym springare på e5 mot en kass löpare på c4).
Sedan stod jag något bättre, med tryck på f7 och ett offer på e6 hängde i luften för det mesta. Men jag tyckte mig se bättre saker, en bondevinst som visade sig leda till pjäsförlust med två bönder som kompensation. Dock var min ställning vid detta tillfället ganska bra, så pjäsen hade inte hjälpt honom så mycket, kom vi fram till i analysen efteråt. Fanns många fina offer här och där.
Ja, sen malde jag bara ner honom tills han tappade ännu en bonde och sedan även kvalle. Sen gick det inte att stoppa mina fribönder på damflygeln och han gav upp.

Ja, lite tur (eller väldigt mycket) ska man ju ha. Några fler rankingpoäng inkasserade så nu ligger jag någonstans mellan 40 och 50+ den här perioden tror jag.

Nähe, that's all for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0