Funderingar

Igår kväll låg jag och funderade på olika saker om schack och då skrev jag denna lista:

* Jag har funderat på att skriva en liten och eller ett häfte om nybörjarschack. Tänkte att jag kunde använda det jag lärt mig under åren och sprida det till andra.

* Hur många öppningar finns det? Är det någon som räknat?

* Varför är det kungen man ska försvara och inte drottning/damen. Brukar det inte vara tjejerna som ska bli räddade?

* Hur ska jag få fler att läsa min blogg? Mellan 10 och 15 stycken per dag är för dåligt. Tipsa alla schackintresserade ni känner! (och alla andra också  för den delen)

* Hur spelar man egentligen "tre-schack"? Någon som kan förklara för mig?

* När ska jag åka iväg på någon tävling? Jag spelar alldeles för lite!

Annars händer det väl inte så mycket. Håller ingen koll på schackvärlden överhuvudtaget just nu. Kollade igenom mina schackpriser idag och kom på att jag spelar alldeles för lite. Någon som vill tävla med mig?
Ja, annars så tror jag inte att jag funderar på så mycket just nu. Är supersugen på att spela blixt och det bara kryper i benen och händerna på mig!

Dagens schackproblem:
Vit drar och vinner


Kommentarer
Postat av: John

chess.com sveriges lag har vi en list över schackbloggar. Ska jag lägga till denna?

2009-05-22 @ 07:19:35
Postat av: Johanna

Ja, gärna :)

2009-05-25 @ 17:36:22
URL: http://johannaschack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0