Avslutning

Hallå alla glada (och ni andra också)
Nu har jag nästan precis kommit hem från juniorschacket. Det var säsongens sista träning och vi hade jätteskoj! Lasse, jag, Erik, Max och deras kompis Björn hade riktigt trevligt. Vi började med vanligt skitsnack om allt som hänt, sen visade Lasse ett av mina partier från i onsdags. Mötte Magnus Spång och vann båda (resultat finns inlagt tidigare under veckan). Efter det hade vi kombinationstävling, eller rättare sagt GABIÖ-tävling. Lasse ställde upp fyra ställningar och vi fick två minuter på oss att lösa dom. Max startade bra och klarade alla på 1 min 35 sekunder, vilket gjorde mig och Erik lite nervösa. Erik klarade dom tyvärr inte, men han jobbade hårt och hade rätt idé hela tiden, han måste bara våga testa, det kan ju aldrig bli mer än fel. Sen var det då min tur, lite halvskakis går jag in i rummet och Lasse kortade ner min tid till 1.30 minut istället, lite mera press... Puhhh.. Djupa andetag xD
Tog dom ganska enkelt, märks att man tränat in dom för jag kände igen allihopa. Klarade dom på 45 sekunder.. Tjohoooo! SEGERN ÄR MIN SEGERN ÄR MIN!!!
Haha, jaa.. Ganska glad blev jag ju.. Härligt att vinna över Max (vi slog vad innan om vem som skulle vinna så jag fixade det)
Efter det var det dags för det allvarliga, det vi sett fram emot hela tiden... Lasse och Erik mot Johanna och Max i tre partier Schock! Lasse vann första partiet mot mig efter mycket stret (och få skickade pjäser från Max och Erik). 1-0 till Lasse och Erik. Nu var vi alltså tvungna att vinna, och det gjorde vi minsann! Satte schack-matt på Lasse, alltid underbart att göra det ;)
Nu gällde det alltså, allt hängde på det sista partiet. Det blev hårt och svettig, men jag lyckades återigen sätta matt på Lasse med ett torn på d1!!! Härligt, jag och Max vann den slutliga striden.
Nöjda och glada gick vi sedan hemåt. Längtar redan till hösten, och det vet jag att de andra också gör!

Tack Lasse, Max, Erik och Björn för en mycket trevlig kväll, har inte haft så skoj på länge! (Några bilder kommer senare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0