Inget schack-inlägg idag

Idag vill jag verkligen inte skriva om schack, för det är inte det som ligger mig närmast om hjärtat idag. Idag vill jag istället berätta lite om min gammelmormor. Hon var den tuffaste man kunde tänka sig, 97 år och klar i huvudet ända in i slutet. Hon ville alltid klara sig själv och ville inte ha någon hjälp med något.
Min gammelmormor är min förebild i livet, jag vill vara precis som henne, men det går inte. Det finns ingen som kan mäta sig med min gammelmormor, hon var helt enkelt bäst.

När jag tänker på henne tänker jag alltid på hennes sista ord. Min gammelmoster satt med henne på sjukhuset och berättade för gammelmormor hur mycket alla älskar henne och att vi alla kommer sakna henne. Då sätter gammelmormor sig upp och säger kyligt: "Det är väl inte säkert att jag ska dö nu!"
Strax därefter tog hon sina sista andetag.

Jag saknar dig gammelmormor, varje dag tänker jag på dig.

Grattis på 100-årsdagen!

Lydia Jonsson 12/7-1909 - 26/11-2006

Kommentarer
Postat av: Hanna Lü

Naaw, hon verkar cool... :( Beklgar att hon är död, men hon verkar ha levt ett långt och roligt liv :)

2009-07-12 @ 23:45:16
Postat av: Johanna

Det gjorde hon, hon fick träffa både barn, barnbarn, barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn :)

2009-07-12 @ 23:59:19
URL: http://johannaschack.blogg.se/
Postat av: Kalle

Äntligen!

2009-07-13 @ 14:18:01
Postat av: Johanna

Vadå äntligen!?!

2009-07-13 @ 19:43:06
URL: http://johannaschack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0