Vinst

Jaha, igår spelades då sista ronden i Klassmästerskapet. Det visade sig att mycket stod på spel för flera spelare i båda grupperna.
I A-gruppen stod vinsten mellan Anders, Jerry och Emil. Anders hade innan sista partiet en liten fördel, men det visade sig inte räcka. Efter en remi mot Micke Nilsson så var det Jerry som fick ställa sig längst upp på prispallen, efter en omtumlande vinst mot Janne. (Jerry hade under 1 min kvar på 10 drag och lyckas ta hem det, helt otroligt). Emil förlorade sitt parti mot Björn och sabbade således sina vinstchanser.
Grattis Jerry!

I B-gruppen var det minst lika spännande. Förstaplatsen jagades även här av tre spelare, Nils-Egon Göljén, Per Martis och jag själv.
Jag spelade svart mot Nils-Egon. Vi hade båda innan sista ronden 4p, men Per låg strax bakom på 3½. Om Per vunnit och jag och NEG spelat remi så hade det blivit riktigt spännande och reglerna hade fått kollas igenom riktigt noga.
Men nu blev det ju inte så. Jag vann och därmed säkrade jag min vinst i gruppen med 5/6. Per förlorade även mot Palle, vilket placerade NEG på en andraplats. Stackars Per hamnade till slut på fjärde plats, eftersom Palle nu gått upp på samma poäng som honom och därför vinner på inbördes möte.

Spännande var det iallafall och allt var klart relativt fort i båda grupperna. Innan halv elva hade alla spelat färdigt.

Jag är nöjd med min prestation, men inte vägen fram till den. Men jag ska inte klaga, en förstaplats är inte fy skam ;)

Jag gjorde iallafall "en godkänd insats"


Kommentarer
Postat av: Palle

Jo riktigt bra sista rond och ja väldigt snårigt. Björn redde ut det där med särskiljning. Per fick rättvist nog lägga rabarber på plats tre tack vare vinst mot dej Johanna. Göte fyra och själv hamnade jag i bottenskiktet! Grattis till nr 1 och nästa år är det grupp A som gäller!!!

2009-12-10 @ 13:02:11
Postat av: John

Grattis!

2009-12-10 @ 16:30:12
Postat av: Håkan

Grattis!



När det gäller särskiljningen gäller att om ni inte angivit något innan tävlingen startade så är det den särskiljning som finns i SSF:s tävlingsbestämmelser. De fungerar så att ni stryker lägsta poänggruppen och den spelare som efter detta har högst poängsumma är vinnare i särskiljningen, om det är lika så går ni vidare till nästa poänggrupp osv.

2009-12-10 @ 19:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0