Lite allt möjligt

I torsdags var jag inne i Kalmar på juniorschack. Spelade lite 15-min mot Göte N. Han hjälper mig lite med öppningsteori, känns riktigt bra faktiskt (:

Igår var det först juniorschack i Lindsdal. Det var endast två stycken killar denna gången, men jag är inte orolig för att det kommer bli någon trend. Helt säker på att det kommer fler små intresserade barn förr eller senare!


Efter det så var det dags för lagträff inför seriematchen. 5 var vi som träffades på Lilla Puben för att snacka taktik och svetsa samman laget. Lika trevligt som vanligt hade vi tillsammans.


Så imorgon är det då dags för rond 3 i Allsvenskan. Vi spelar mot Oskarshamns SS och jag tror att det kommer gå bra. Vårt lag är nog det bästa som vi kommer få ihop den här säsongen, så jag har en riktigt bra feeling about this. Ska bli spännande att se om vi fortfarande hänger kvar i toppen!

Dock är det osäkert om jag kommer kunna vara med då jag gått och blivit väldigt hängig. Får hoppas att det går över under natten så jag kan briljera med mitt fantastiska spel imorgon (;


Kom laddade imorgon SK Framåt!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var och glodde på matchen Kamraterna-Wasa idag, en match i elitserien. Som medlem i SK Kamraterna så var det lite extra kul att se hur lagkompisarna spelade.



Kul att följa analyserna efteråt och höra hur proffsen tänkte i positionerna. Dom pekade och plockade i virket på brädan och slängde sig med uttryck och partireferenser (ja, här är i drag 54 ska man spela Tf1, enligt Kamsky. Men Geller spelade Ld3 och det är starkare eftersom svarts kung inte kan smita upp på g-linjen. Ja, precis, och därför tror jag att bonden till h4 tvingar bort tornet från g-linjen och då saknar vitt spel).



I morgon är det min tur att sätta sig vid pjäserna. Kamraterna möter Lerum i en av de lägre divisionerna. Jag hoppas att jag fixar en poäng.



By the way...

Kamraterna - Wasa 7-1

Sex vinster och två remier.

2009-12-06 @ 00:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0