Hemma igen

Hallå allihopa!
Nu är jag hemma igen efter en fantastiskt trevlig helg! Jag har inte haft så kul på länge, det är ett härligt gäng. Micke Nilsson, Albin Olsson, Philip Aldebert, Andreas Persson och sen jag. Alla förutom jag själv skulle spela Malmö Open, jag MSF.
Vi bodde på nåt smålustigt lägenhetshotell som vi absolut inte kunde hitta till.
Micke var ju så himla envis också så det slutade med att vi irrade omkring i Malmö i drygt en timme innan Albin till slut tog initiativet och köpte en karta. Vid detta tillfälle upptäckte jag att jag hade en GPS i mobilen, hm...
Till slut hittade vi iallafall fram och det var ju tur att vi åkte så himla tidigt. Vi hämtade ju upp Persson i Alvesta också så det blev en rätt rejäl omväg. Sen var Albins GPS ganska konstig också så det blev en omväg pga den.

Philip sov i stort sett hela vägen från Kalmar till Malmö. Vi blev lite oroliga ett tag när han började sova med öppna ögon och inte vaknade av nånting. Så Albin höjde musiken ordentligt och Philip visade livstecken, en djup pust hördes från Albin som allvarligt trodde Philip hade dött. Men det gick ju bra det där iallafall! :)
Första dagens resultat:
Micke 1
Philip 1
Persson 0
Albin 0
Johanna 1

Andra dagen var ju då den tuffaste med 4 partier. Vi laddade upp med en massa blixtar på kvällen innan. Jag var ju den enda som var nykter och därför gick det alltså ganska bra för mig. Alla i vårt gäng spelade väldigt ojämnt och resultaten blev också sådana. Efter dagens slut så hade:
Micke 2½
Philip 2½
Persson 1½
Albin 2
Johanna 3½
Vi träffade nån av Mickes gamla kompisar från Luleå. Lyckligtvis för mina resekamrater så hade han varit i Tyskland och köpt öl och därmed var våran kväll bestämd. Det blev att sitta uppe till drygt 4 och spela chock. Jag hade turen att hamna på samma lag som Sverige-tvåan, Persson. Dock så var det Micke och hans vän som var starkast. Men efter ett tag gick det inte riktigt lika bra för dem. Lite feldrag här och där, löparen får faktiskt inte hoppa över bönder ;)
Eftersom vi var uppe löjligt länge föreslog Philip att vi skulle dygna, han blev snabbt nedröstad. Istället blev det härliga 3½ timmars sömn. Philip och Albin delade säng och när Micke kom in till dem på söndagen så låg de båda två fullt påklädda på sängen och sov. Helt döda! Micke hade sedan roligt åt detta hela den resterande dagen.

Denna dagen var det dags för två ratingpartier. Det visade sig att vår fantastiska uppladdning lönade sig, då vi tog 5/5p i första ronden! Kanske är det så att 3½ timmars sömn, att vara bakfull och chock kvällen innan är den uppladdningen som fungerar bäst. Ja, vad vet jag..? Det ska tilläggas att jag var spiknykter dock.
Efter sista ronden hade vi tagit:
Micke 4½
Philip 3½
Persson 2½
Albin 3½
Johanna 5½
Det stod därför klart att Ölands SS slagit Bräkne-Hoby i den interna tävlingen. (Perssons poäng gångades med tre) Micke var väldigt nöjd med detta då det tydligen inte händer så ofta. Dessa resultat räckte för att Micke skulle dela ett ratingpris och jag skulle komma trea. Jag är nöjd med tredjeplatsen, men inte vägen fram till den. Det härliga är ju att partierna inte läggs upp så ingen behöver se hur illa jag spelade. Jag gick iallafall upp 22 rankingpoäng till och ligger alltså på 1563 flytande, en uppgång på 159 poäng! Känns ju ganska bra faktiskt :)

Det gick alltså väldigt bra för Kalmar/Öland, bättre än väntat. Micke hade ju t.ex som mål att ta 3½, så detta slog han med en hel poäng! Mycket starkt jobbat faktiskt. Philip spelade starkt och stabilt. Albin spelade lika konstigt som vanligt. Hans partier var ju nästan värre än mina! Tänkte jag skulle lägga upp ett av mina hemska partier som blev remi. Det var faktiskt riktigt illa!

För att summera helgen då så ger jag den toppbetyg. Underbart gäng och bra resultat. Väldigt trevligt, de var väldigt snälla mot mig. Inga gliringar alls i stort sett, nästan lite chockad är jag. Jaja, tack för en bra helg, detta får vi göra om någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0